آرشیو آذر ماه 1400

رسانه اطلاعات روز حوزه هنر، تكنولوژي و صنعت

بروشور ايده آل چه مواردي را شامل مي شود؟

۴ بازديد

بروشور داراي يك يا چند برگه است. چاپ بروشور جزو رسانه هاي چاپي محسوب مي شود. طراحي بروشور اغلب براي اطلاع رساني و اطلاع رساني به مشتري و مخاطب استفاده مي شود.

اين بروشور حاوي توضيحات جامع و دقيقي از كالاها و خدمات است. رايج ترين برش بروشور A4 است كه به روش هاي مختلف تا مي شود و صفحات روي هم تا مي شوند.

تبليغات بروشور از دو جهت متداول است.

گاهي اوقات بروشور بيشتر به جنبه تبليغاتي محصول مي پردازد و گاهي اوقات بروشور فقط به معرفي كالارا مي پردازد.

بروشورها اغلب بر جنبه تبليغاتي محصول از جمله توضيحات و برتري محصول تمركز مي كنند تا جنبه فني. اين بروشور در مورد تاريخچه شركت و محصولاتي كه اين شركت قبلاً ارائه كرده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است صحبت مي كند.

بروشور آن بيشتر هدف فروش است..

بروشور ايده آل

از دنياي كاغذ چه مي دانيد؟

۳ بازديد

امروز مي خواهيم در مورد اينكه چند نوع كاغذ در صنعت چاپ داريم و هر كدام چه كاربردها و كاربردهايي دارند صحبت كنيم. در واقع، از زمان ظهور كاغذ، به طور گسترده اي به عنوان يك ابزار حياتي بشر مورد استفاده قرار گرفته است. از كاربرد كاغذ در علم و دانش گرفته تا كاربرد آن در صنعت چاپ پوستر و كاتالوگ..

كاغذ و انواعش

امروزه بيش از 3000 نوع كاغذ مختلف براي مصارف مختلف در بازار وجود دارد. اما در صنعت كاغذ انواع كاغذ به چهار گروه تقسيم مي شوند:

 

  1. كاغذ گرافيكي و مقوا
  2. انواع مقواي بسته بندي
  3. اوراق بهداشتي
  4. كاغذهاي صنعتي براي استفاده الكترونيكي
  5. كاغذ و مقوا براق.

مقوا پشت خاكستري و سفيد

مقواي پشت خاكستري مقواي با گرماژ مختلف است كه يك طرف آن سفيد است. از اين نوع مقوا در چاپ انواع جعبه و بسته بندي استفاده مي شود.
مقوا پشت خاكستري يا دوبلكس از ورقه هاي مقوايي دو لايه ساخته مي شود و طبيعتاً اين دو لايه با صفحات مرطوب مخصوص به هم چسبانده مي شوند.

مقوا پشت خاكستري و سفيد:

مقوا پشت خاكستري داراي مشخصات زير است:

سختي يا نرمي بالا (بسته به نوع آن)،

شفافيت چاپ بالا،

معمولاً روي آن سفيد و پشت آن سفيد يا خاكستري است و در يك پالت و در لايه اي از فيلم هاي پلاستيكي بسته بندي مي شود.

و معمولا رول و ورق آن توليد مي شود.


مقواي طوسي كه معمولا در بسته بندي داروها استفاده مي شود از نوع بازيافتي بوده و با توجه به قابليت بازيافت و حساسيت هايي كه از نظر نوع مصرف دارد، استفاده از آن در بسته بندي هاي دارويي ممنوع است. گفتني است كه اين مقواها متاسفانه همچنان در برخي صنايع غذايي مانند بسته بندي بستني هاي ليتري و ... استفاده مي شود.

 

منبع :  مجله آسمان 7