راهنماي پيش از سفارش بروشور

رسانه اطلاعات روز حوزه هنر، تكنولوژي و صنعت

راهنماي پيش از سفارش بروشور

۵ بازديد

بروشور يك كتابچه است كه به همراه عكس به صورت مرتب و با يك انضباط خاصي و در يك ساختار مناسب گردآوري شده است تا به مشتري اطلاعات كافي راجب نحوه كاركرد محصول و آموزش استفاده صحيح از آن محصول را بدهد.

 

بروشور

 

چاپ كاتالوگ ارزان و بروشور باعث مي شود تا مشتري هاي جديد به ما اضافه شود و مشتري هاي قديمي از محصولات جديد ما مطلع شوند.اگر ساختار بروشور درست نوشته شوند و عكس ها با متن هم خواني داشته باشند به فروش بهتر و بيشتر محصول كمك شاياني خواهد نمود.

بروشور كتابچه اي چند صفحه اي يا اگر دقيق بخواهيم بگوييم چند لتي است كه براي آموزش استفاده از كالا و خدمات از طرف توليد كنندگان و يا كساني كه ميخواهند جنسي را به مشتري معرفي كنند توليد و چاپ مي شود.

طراحي بروشور اغلب بر روي راهنمايي بهتر مشتري براي استفاده از كالا مانور ميدهد و چاپ بروشور اغلب جنبه تبليغاتي خيلي كمتري نسبت به چاپ كاتالوگ مي توان داشته باشد.

شما دوستان در صورت علاقه مند شدن به طراحي بروشور حرفه اي  مي توانيد به وبسايت استديو هنر امروز مراجعه نماييد.

 

يك بروشور خوب شامل چه مواردي است؟


بروشور يك يا چندين برگ به هم پيوسته است . چاپ بروشور تبليغاتي از رسانه هاي چاپي به شمار مي رود . طراحي بروشور معمولا براي اطلاع رساني و آگاهي دادن به مشتري و مخاطبان استفاده ميشود . بروشور شامل توضيحات جامع و مفصل نسبت به كالا و خدمات مورد نظر هستند.

حتما بايد توجه داشت كه بروشور و كاتالوگ خود را از استوديو هاي معتبر تهيه كنيد چراكه چاپ كاتالوگ و بروشور مقوله بسيار حساسي مي باشد.

قطع متداول بروشورها A4 است كه به صورتهاي مختلف تا ميخورد و صفحات آن بر روي يكديگر تاشده و اصطلاحاً به اين صفحات كوچكتر و تاخورده روي يكي در بروشور تبليغاتي، لت بروشور تبليغاتي مي گويند. لت تبليغاتي بروشور به دو صورت متداول است.

 

بروشور و كاتالوگ

 

[ همچنين بخوانيد: از انواع چاپگر چه مي دانيد؟ ]

در بعضي اوقات بروشور بيشتر به جنبه تبليغاتي يك محصول مي پردازد و در بعضي اوقات بروشور فقط جنبه معرفي كالارا دارد. بروشورها اغلب بجاي اينكه به جنبه فني يك محصول بپردازند به جنبه تبليغاتي و از جمله آن توضيج در مورد محصول و عالي بودن آن مي پردازند.

در بروشور از تاريخچه شركت گفته مي شود و محصولاتي كه قبل از اين توسط شركت ارائه شده است و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است سخن مي گويند . در بروشور بيشتر هدف فروش است.

 

انواع بروشور


1. بروشور تك برگي


بروشورهاي تك برگي معمولا در يك برگ و در اندازه هاي مختلف چاپ مي‌شوند. اين بروشورها ممكن است گاهي يك رو و گاهي دو رو باشند.

 

2. بروشور لت‌دار


بروشورهاي لت دار داراي چند صفحه هستند و اين صفحات پس از تا زدن به لت تبديل مي شوند. اين لت ها ممكن است ۲ لت، ۳ لت، ۴ لت و بيشتر باشند. بروشورهاي ۲ و ۳ لت از بهترين بروشورها است كه براي تبليغات تجاري استفاده مي‌شود.

به دليل اينكه هم خواندنش راحت تر و هم مدت زمان بسيار كمي براي خواندن مطالب آن نياز است. اين نوع خاص طراحي بروشور چون داراي قابليت خواندن سريع و آسان دارد و نيز قابل حمل مي‌باشد مناسب فعاليت‌هاي تجاري معرفي مي‌شود.

بروشور لت دار

 

3. بروشور فرمي يا كتابچه اي


اين نوع بروشورها بصورت كتابچه هستند و داراي صفحات زيادي هستند و ما مجبوريم آنها را به وسيله چسب گرم و منگنه صحافي كنيم. در بروشورهاي فرمي مي‌توان از عكس ها و متن هاي زيادي هم استفاده كرد. بيشتر اين بروشورها را با كاتالوگ ها مقايسه مي كنند. در ضمن در اين نوع بروشور ميتوان بطور كامل در مورد كالا و جزييات آن شرح داد.

 

4. بروشور اسليپ كيس


از اين بروشورها بعنوان پوشه استفاده مي‌شود و در بعضي اوقات به آنها فولدر هم مي گويند. اين فولدرها بعنوان پوشه عمل كرده و براي گذاشتن ورقه هاي جدا جدا در كنار هم مورد استفاده قرار مي‌گيرند.در چاپ اين اين بروشورها از كاغذهاي گلاسه و ايندلبرد ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم استفاده مي شود كه مقاومت بيشتر و ماندگاري بالاتري دارند.

 

مزاياي يك بروشور


  • معرفي كامل كسب و كار شما
  • يك ابزار بازاريابي بهينه
  • افزايش اعتماد مشتري به كسب و كار شما
  • حاوي اطلاعات جامع
  • مقرون به صرفه بودن بروشور
  • توزيع آسان بروشور

مزاياي بروشور

 

يك بروشور داراي چهار هدف است


1- اطلاعات:


معمولا از بروشور براي اطلاع دادن به مشتريان خود، در مورد شركت استفاده مي شود. اين اطلاعات مربوط به محصول يا خدماتي است كه شركت شما ارائه مي دهد.

 

2- تبليغات:


يك بروشور ابزار تبليغاتي مهمي است كه به طور قابل توجهي به شما اجازه مي دهد يك يا چند محصول يا خدمات را تبليغ كنيد.

 

3- شناسايي:


بروشور باعث مي شود كه شركت شما به طور خودكار شناسايي شود و شان و اعتبار كسب و كار را نشان مي‌دهد.

 

4- آموزشي:


بروشور، نحوه استفاده صحيح، بهره برداري و كاربرد يك موضوع خاص را به مخاطبان انتقال مي دهد.

 

بروشور منگنه دار


براي آنكه بروشوري به صورت دفترچه به چاپ برسد, تعداد صفحات آن را بايد عددي زوج در نظر گرفت, به عنوان مثال براي چاپ يك بروشور ۸ صفحه اي A5، طراحي بر روي دو ورق كاغذ A4 پشت و روي انجام مي شود به اين صورت كه دو ورق A4 روي هم قرار بگيرند و همزمان از وسط تا شوند.

 

بروشور منگنه اي

 

در اين حالت ۸ صفحه A5 داريم.(البته اين سبك طراحي ، مناسب چاپ ديجيتال مي باشد. براي چاپ افست بايد طراحي بر روي شيت هاي ۴۵ در ۶۰ و يا ۵۰ در ۷۰ انجام پذيرد.)

پس از اين تا كردن ها، يك يا چند منگنه بر روي خط تا مي خورد و كالانماي ما به صورت يك كتابچه در مي آيد. بروشورهاي منگنه دار اغلب كمتر از بيست صفحه هستند و صفحات داخلي آن ها، از جنس كاغذ و جلد آن از جنس مقوا يا كاغذي با گرم بالا تهيه مي شود.

 

نكات مهم براي توليد محتواي بروشور


روي مخاطب تمركز كنيد- تمركز محتواي بروشور بايد بر روي سودي بايد كه اين بروشور به مخاطب مي رساند. بايد در هنگام طراحي آن، از ديد مخاطب بنگريد. به خاطر داشته بايد كه در واقع افراد كمي بروشور را كامل مي خوانند. بيشتر افراد نگاهي اجمالي به آن مي اندازند تا اطلاعاتي كه برايشان مفيد است را پيدا كنند.

با دانستن اين موضوع، مي توانيد طرحي ساده انتخاب كنيد كه مخاطب بتواند به راحتي اطلاعات مورد نظر را پيدا كند. به طور مثال، با استفاده از تصاوير و اشكال مي توان اطلاعات زيادي را منتقل كرد. براي مقايسه يا خلاصه كردن اطلاعات فني هم مي توان از جدول و نمودار استفاده كرد. همچنين از عباراتي استفاده كنيد كه مخاطب مي شناسد و ساده است.

بخشي هم براي سوالات پرتكرار در نظر بگيريد. همچنين نظرات ديگر مخاطبين هم در محتواي خود قرار دهيد زيرا بيشتر افراد اين بخش را مي خوانند. در نهايت بايد بدانيد كه مخاطب به دنبال نفع خود از خواندن اين بروشور است و بايد آن را واضح مشخص كنيد.

متن، تصاوير و موارد ديگر را در جاي مناسب قرار دهيد- قرارگيري كلمات و طراحي هر جزئي از بروشور ، وسيله اي براي انتقال پيام مورد نظر شماست، بنابراين بايد به دقت انجام شود. براي طراحي بروشور ، هر چه محتوا كمتر باشد بهتر است؛ بنابراين بروشور خود را مملو از اطلاعات نكنيد كه موارد مهم در بين شان گم شود.

همچنين براي حفظ ظاهر يكسان و مرتب، بهتر است كه از فونت هاي مختلف در يك جا استفاده نشود و از فونتي استفاده كنيد كه به راحتي قابل خواندن باشد. همچنين تمام كلمات را به صورت بزرگ و پررنگ ننويسيد.

بين اطالاعات از نقطه استفاده كرده و اطلاعات عددي را به صورت ليست قرار دهيد تا اطلاعات زيادي كه قرار مي دهيد زننده نباشد. اگر امكان دارد، به جاي استفاده از چندين تصوير كوچك در جاهاي مختلف، از يك يا دو تصوير بزرگ استفاده كنيد. اين نوع تصاوير ، وضوح بصري بيشتري دارند و مخاطب را جذب مي كنند.

همچنين ، تصاويري كه افراد را در حال انجام فعاليتي نشان مي دهند، جذاب تر از تصوير يك ساختمان يا شئ هستند. بعلاوه، بيشتر افراد توضيحي كه براي عكس قرار مي دهيد را مي خوانند، پس در نوشتن آن دقت كنيد. همچنين ، رنگ ها و طراحي كه انتخاب مي كنيد بايد هماهنگي داشته باشند.

تصاوير بايد تمام رنگي باشند و بهتر است كه براي جلب توجه مخاطب اين موضوع را رعايت كنيد. محتواي بروشور بايد توجه مخاطب را به خود معطوف كند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.